Az internetes vásárlás jövője

Az internetes vásárlás jövőjeAz internetes vásárlás világa folyamatosan változik, fejlődik. Nem lesz ez másképp a közeljövőben sem, ugyanis várhatóan egyre gyorsabban fog fejlődni a webáruházas vásárlás, az online kereskedelem.

Különböző kutatások során arra jutottak, hogy a közel 2 milliárd internetes vásárló lesz a 2019-es évben. Ez a szám ráadásul várhatóan folyamatosan növekedni fog, köszönhetően az egyre jobban okostelefonra optimalizált webshopoknak, valamint a hangalapú keresések elterjedésének is.

Az internetes keresések is fokozatosan átalakulnak, egyre jobban előtérbe kerülnek a konkrét termék keresések. Amíg korábban inkább az olyan általános kifejezések voltak népszerűbbek, mint a „ruha webáruház”, addig manapság már mindenki inkább az egyes konkrét termékekre, pl. a női felsők kifejezésre keres az általános webshopok helyett. Ennek megfelelően a keresőoptimalizálási feladatok is átalakulnak, és egyre többen figyelnek oda arra, hogy ezekre a kifejezésekre is optimalizálják webáruházukat.

A tartalmakat tekintve is egyre szembetűnőbbek a változások, ugyanis az okostelefonok előretörésének, a telefonos hálózatok fejlődésének köszönhetően egyre többen keresik a videó alapú tartalmakat a szöveges tartalmat, a képek helyett. Ezt az igényt a webshopoknak kell kielégíteni, így egyre több webshop készít a termékleírások mellett videóbemutatókat is.

Az okostelefonok népszerűsége az applikációk fejlesztésére is hatással van, ugyanis egyre több webshop készített magának saját appot, aminek segítségével a telefonos vásárlók minden eddiginél egyszerűbben, gyorsabban tudnak vásárolni.